Herregud, endast för er som orkar läsa!

Tänkte sammanfatta år 2011!
Ja vad kan man säga? Året började ju med en rasande fart direkt med My dog, jag ställde i Jh, men  det gick inte alls bra, första och antagligen sista gången jag ställer i Jh. Sedan kom en period i Januari - Februari som jag var mycket ute i snön med Rocky, det finns en skog som jag och han älskade att gå till då den är nära och det aldrig är någon där. Detta avbröts dock väldigt snabbt då vi en dag fick besök av en älg och hennes kalv, jag är svin rädd för älgar och Rocky vart okopplad. Detta mötet slutade bra då vi la benen på ryggen och sprang därifrån.
Mars var en bra månad, då var det nämnligen Rockys födelsedag! Åhh April, det bästa den månaden måste vart Bohus, Jag och Rocky blev fyra en dag och inte placerade den andra dagen. Vi hade påsklov och då har jag för mig att vi åkte till skåne över en helg. Sedan började jag och Sara gå på olika utställningsträningar med varandra på måndagar, det var rikitgtkul. Jag gjorde en blogg bara om Rocky, som ni förövrigt hittar HÄR.
1 Maj var det Tjolaholmsslott, en inoff utställning men wtf, alla har vi väl varit nybörjare? Jag och Rocky debutterade i öppenklass, jag hade då aldrig ställt någon hund förutom Jh och barn med hund, dock så hade jag ju hjälpt till  i uppfödar klass.Det gick fenomenalt, han vann sin klass och blev BIM, han morrade dock lite men det har han aldrig gjort innan eller efter den gången på utställning! Jag vart tradera beroende, och jag skall nu sälja en del hundgrejer på tradera då jag har på tok för mycket. Jag var i Tänga hed med Annette på utställning lite senare i Maj, hon ställde Rocky, han vann sin klass och blev 4 bästa hane utav 10 st ungefär, åhh vad jag vart stolt över honom. Jag gick även barn med hund med Jamie, vi vann. Det gick även jätte bra för Annette, Sessan blev t.ex BIS-valp!
I juni fyllde jag 14 år och sedan åkte vi till Kreta på semester i en vecka ungefär, undertiden tog jag med en bok serie vid namn Imorgon när kriget kom, ni kanske känner igen den? ;) Men jag hade redan läst bok nr 1 för ett antal år sedan och började nu läsa de andra böckerna. Jag vart helt fast i de, haha vilka underbara böcker!
July måste vart den bästa månaden på hela året! Den började med  Borås NAT, en dag skulle jag ditt och bara kolla för jag skulle nämnligen ställa Extra dagen efter, men på något sätt blev jag anmäld till en Jh i SSPK, åhh gud så pinsamt det var! Extra ville bara bort och hon kissade i ringen mm, MEN domaren tyckte om att jag kämpat och vi vann! Dagen efter ställde jag Extra, det gick då mycket bättre, hon vann sin klass och blev 2:a bästa tik utav 7 st, jag vart super nöjd då hon fick reserv Cert, tror jag?  Sedan åkte jag, pappa, Thea & Rocky åkte till steninge i ca en vecka, helt awesome! Bara var där och chillade på degen så att säga. Tvååker kom tät där efter, men vilken flopp det blev! Det skulle vara barn med hund men ikke, vi åkte dit i helt onödan då vi gick runt och kollade lite men sedan bestämmde vi oss ( Jag, mamma & Thea) För att åka till Ullared! Såklart var det också otroligt roligt och bra! Någon dag efter Tvååker passade vi en till Golden vid namn Lone, en underbar tik som älskar mat!  Sista helgen i July tillbringade jag & Thea på kenneln, vi passade den när Annette var borta och det var också helt underbart!
I Augusti var det bröllop på schemat, min faster skulle gifta sig och vi skulle dit, dock så missade jag Sjövik vilket gjorde mig så frustrereda, det är en sådan liten härlig utställning som man verkligen INTE vill missa!
Jag köpte en massor av olika böcker, mest hund böcker men även några andra, annars var Augusti rättså lugnt, vi plockademycket svamp med Rocky och liknande mysigheter! September var också en rikitgt händelserik månad, den inledes väl med en utställning i Uppsala med Annette, det första jag gjorde var att försova mig och sedan regnade det och var ett rikitg skit väder. Jag hade hål i mina skor och för kalla kläder på mig så jag åkte på feber, hosta och förskyllning. Haha gud vad sjuk jag blev, men men vad gör man inte för hundvärlden?
Veckan efter var det första gången jag red på jag vet inte hur många år, hos min mammas vännina som jag nu rider hos ungefär 1-2 ggr i veckan. Det vart super kul och jag ångrar det inte en sekund! Veckan efter det var det Partille bk, jag var där för att ställa Rocky i öppen klass och han vann den och blev BIM, en sådan perfekt utställning som jag inte var nervös till och som det gick bra på! Annars hände det inte mycket mer  den månade, började rida mm.
Oktober oktober... Ja, jag köpte min kamera, en Canon eos 1100D, ett standard objektiv och ett tele objektiv. Åhh den kameran skulle man inte klarat sig utan! Sedan åkte jag och Thea till min moste på höstlovet, det var riktigt underbart och i början av november var det Växsjö med Extra och Pixel! Extra blev 3 bästa tik & Pixel 3 bästa hane! Men Extar fick Reserv Cacib & Pixel reserv Cert så det vart bra! Jag red även islandshästar för första gången i mitt liv på höstlovet! Resten av november var som en pina, massor av läxor mm, men i slutet av månade passa jag och Thea kenneln en helg vilket var, som alltid, jätte kul!
I december var det förtfarande en massor utav läxor, men jag tog mig igenom allt. Julen spenderade vi hemma med min moster och familj, nyår hos mammas & pappas kompisar.

Detta året har för mig varit ett enormt bra år, när jag blickar tillbaka såhär märker jag att det faktiskt gått jätte bra inom utställningar, min kärlek till Rocky har växt för var dag som går, jag har fått ett till intresse som jag tycker om super mycket (rida) & jag har fått fulländat mitt liv med en bra kamera så jag kan komma ihåg alla underbara stunder. Tack för mit år 2011, nu väntar jag med spänning för att se vad 2012 har att erbjuda...
Postat av: Julia (Fotoblogg)

sv: okej :) stort lycka till!



Mvh Julia, www.kindofjulia.blogg.se

2012-01-05, 00:45:37 - URL: http://kindofjulia.blogg.se/
Postat av: simone

SV: Tack så hemskt mycket!:) Min hund är en hane och heter Nalle, han är en gråjämte - alltså en blandning mellan gråhund och jämthund :)

2012-01-05, 13:35:01 - URL: http://gmz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: